Informace rodičům 12.12.
10. prosince 2016
Milí rodiče,
adventní kalendář nám každý den chystá malé překvapení. Můžeme tak jeden den například svačit při hodině, jindy sedět na lavici, o přestávce hrát vybíjenou, nebo dělat jiné školní nepřístojnosti J.
Kdo budete mít ve čtvrtek odpoledne čas, můžete zavítat do školy na Vánoční odpoledne otevřených dveří. Protože děti už zpívaly u rozsvěcení stromečku, nechystáme žádné vystoupení. Ale naše třída bude otevřená stejně jako ostatní a k vidění toho v celé škole bude určitě dost.
Co jsme zvládli:
ČJ – s vyjmenovanými slovy jsme se trochu zasekli, děti si z minulého týdne skoro vůbec nepamatovaly rozdíly ve významu slov dobýt x dobít, přibýt x přibít, býlí x bílý, … zapotili jsme se tak s doplňovacím cvičením v učebnici na str. 46 (přestože měly děti k dispozici pomocné přehledy v učebnici i na interaktivní tabuli, chyb bylo jak máku; s každým jsem opravovala jeho výtvor individuálně, chyby jsme si zdůvodňovali, a tak jsme přesně to samé cvičení opakovali další den a další den J… v pátek už bylo 10 jedniček, takže příští týden pokračujeme – to se prostě naučíme J!)
- zážitky z Mikuláše děti zúročily při psaní krátkého příběhu – do psaní se pustily s chutí, dařilo se jim dodržovat posloupnost vyprávění (začátek – prostředek – konec)
M – procvičovali jsme indické násobení
- nejvíce času jsme ale v tomto týdnu věnovali geometrii – rýsovali jsme geometrické útvary ve čtvercové mříži (pomohlo nám k tomu, že umíme popsat krátkou cestu v mříži)
- porovnávali jsme délku úseček
- děti také dokázaly dobrou představivost, podařilo se jim rozdělit geom. útvary na dvě části a složit z nich čtverec (uč. str. 29)
- společnými silami se nám podařilo vypočítat obsah čtverce ze strany 30 (úkol to nebyl vůbec jednoduchý, pomohla nám metoda rámování a doplňování)
- nestihli jsme toho sice tolik, ale hodně jsme diskutovali a práce byla velmi intenzivní a náročná
AJ – zacvičili jsme si s roboty při písničce a procvičovali psaní slovíček
- některé děti říkaly, že jste měli doma problém s přehráváním CD k učebnici – pokud máte pocit, že není v pořádku, napište mi emailem, abychom ho případně jako škola reklamovali (využít můžete také materiály dostupné na stránkách www.oup.com – odkaz jsem dávala na třídní stránky do rubriky Angličtina)
Prv – pracovali jsme s odborným textem – dozvěděli jsme se něco o základních složkách potravy (sacharidy, tuky, bílkoviny), zkoumali jsme obaly potravin a vážili množství cukru ve slazených nápojích
VV – pracovali jsme na našem animovaném klipu ke koledě „Co se stalo přihodilo na horách“, děti si vyzkoušely, kolik trpělivosti je při výrobě zapotřebí, jak důležitá je spolupráce v týmu – výsledek (s ohledem na délku by lépe sedělo označení výsledeček J) našeho snažení budete moci vidět během čtvrtečního Vánočního odpoledne otevřených dveří (promítat se bude průběžně celé odpoledne jako součást výstavy)
Co nás čeká příští týden:
M – schodiště, slovní úlohy, násobení má přednost před sčítáním (učebnice do str. 35)
ČJ – vyjmenovaná slova po B – procvičování a shrnutí, vyjmenovaná slova po L (učebnice do str. 47)
AJ – lekce 3 – str. 20, 21
Další informace:
- na úterý 13.12. poprvé Dášeňku!
- ve středu během vyučování nás v sokolovně čeká hudebně divadelní show Kosmický žirafáč – vybíráme 40 Kč
- ve čtvrtek 15.12. „Vánoční odpoledne otevřených dveří“ (zahájení v 16:15 – vystoupení kapely Suprkaple, dále výstava prací žáků 2. stupně, prohlídka vánočně vyzdobených tříd 1. stupně)
Hezký týden
Markéta Pézlová
P.S. Jako předvánoční bonus přidávám ukázky některých vět s kdybych, abych…, které děti dokončovaly v různých úkolech v předchozím týdnu J:
Nechtěla bych být zubařkou, protože nesnesu pohled na zkažené zuby.
Nechtěla bych být uklízečkou, protože mi vůbec a vůbec nebaví uklízet.
Nechtěl bych být popelářem, protože to nevoní.
Nechtěl bych být bezdomovec, protože nemá peníze!!!!
Nechtěla bych být lékařkou, protože bych nechtěla vidět vnitřnosti.
Kdybych byla na pustém ostrově, tak bych se opalovala.
Kdybych byla na pustém ostrově, tak bych si postavila domek ze dřeva a luk a šíp a něco bych si ulovila.
Kdybych byla na pustém ostrově, tak bych zkusila ostrov obejít.
Kdybych byl na pustém ostrově, tak bych si hrál s pískem.
Kdybych byl prezidentem České republiky, tak bych si koupil záchod ze zlata.
Kdybych byla učitelkou ve 3.B, tak bych učila děti stejně jako naše paní učitelka.
Maminka se bojí, abych nebyl ve vězení.
Maminka se bojí, abych něco nerozbila.
Maminka se bojí, abych nepřinesl pavoučka.
Maminka se bojí, abych všechno zvládla.
Maminka se bojí, abych nedostala pětku.
Maminka se bojí, abych nespadla do jámy.